Alla inlägg under april 2012

Av MissBatman - 24 april 2012 20:56

För exakt ett år sedan så hade jag inget kaffe hemma. Idag ett år senare har jag inget kaffe hemma heller. Och jag säger som jag gjorde förra året. Jag vill antagligen inte vakna imorgon.

Av MissBatman - 21 april 2012 03:06

På något sätt har jag alltid velat jobba i en butik, inte sådär jättestor butik kanske. Lite lagom stor för att känna igen sina stammisar. Det verkar himla mysigt på något sätt.
Man kan skoja till det med någon, kanske dra en snabbis om vilket väder vi har och "oj, ska det regna hela veckan, ska du inte köpa dig ett paraply när vi ändå har extrapris?".
Och om dom råkar glömma köpa påse och sedan kommer fram med sina mynt för att köpa en ska jag säga att "det går bra ändå, ta dig en påse, du"
Och så ska jag påpeka varenda slipsknut och varenda strumpbyxa och säga hur fina dom är, för det är dom ju.

Men det där med att kunden alltid har rätt, det är bara skitsnack. Det skulle jag aldrig få för mig att säga.
Herregud!

Av MissBatman - 20 april 2012 00:27

Jag har nu under en ganska lång tid hört en röst i mitt sovrum. Det är inte något övernaturlig skenröst precis. Inte som att jesus eller buddha pratar med mig från ovan, nej inte så. En helt vanlig mansröst är det och jag brukar kalla honom för grannen. Eftersom det är det han är. Min granne alltså.


Det är liksom inte själva rösten som gör mig förundrar, utan det är hur jag kan höra rösten så tydligt. Det är inte så att han ligger och skriker sig sömnlösa om nätterna, bara massor av prat. Det låter grötigt så jag har inte orden som säg bara att dom finns där. Orden alltså.
Kanske har han liksom borrat något slag tunnel precis intill min vägg, så vi kan ha någon slags väggkonversation med varandra. Men det låter ju inte heller så himla klokt. Inte nu när vi har facebook och telefoner.

Och om det nu så skulle vara att han har borrat den där himla tunneln intill min vägg och vill småprata mellan sovrummen, så får han nog prata lite tydligare. Jag kan ju liksom inte sitta och gissa vad han säger.


Drömde förresten inatt att jag skeda med tanten i kassan på ica. Innan vi skeda gömde vi oss bakom ett träd också, ja. Oklart varför, men har en aning om att vi inte fick bli sedda. Tillsammans. Oklart varför det också.
Vi hade det bra iallafall och hon var rätt bra på att skeda. Inte lika bra som grannen då, men. Alltså en annan granne inte prata-i-väggen-grannen.

På lördag ska jag titta på Kalle Baah och jag är kanske lite efter, men jag har inte hört en enda låt av honom. Antar att jag hittat min sysselsättning imorgon, så man är med i gänget lite på lördag.

God natt, lovers.

Av MissBatman - 19 april 2012 01:26

Mina vänner brukar påpeka hur ofta jag kan bädda en säng under dagen. Dom förstår inte nödvändigheten med att bädda sängen, om det så bara är två timmar kvar tills den ska bäddas upp igen.
"varför?! Och vem ser och du ska snart sova och fan".
Det handlar om en slags kärlek från min sida till sängen. Jag tycker om den lite för mycket. Genom att då inte bädda blir det så himla lätt att råka slinka ner en stund på tider man egentligen skulle kanske göra något annat.
Typ diska.
På så sätt gör en bäddad säng det lite svårare att hamna i den där rygglägefällan. Ett litet hinder att hoppa över. Liksom.

Ungefär som med en gammal lover man inte längre vågar ha kvar numret till. Ifall att och tänk om. 

Av MissBatman - 17 april 2012 14:15

Jag vet inte riktigt exakt hur en fjärrkontroll bara kan försvinna helt spårlöst. Jag har säkert ägnat över en timme med enbart kontrolletande. Det finns verkligen inte. Alls. Jag har tittat i frysen, i micron, i ugnen, i skafferiet, i sängen, i tvättkorgen och på alla andra ställen. Såklart.

Dom enda möjligheterna jag kan komma på är att:

1. Någon har snott den, vilket inte är så troligt eftersom att tjyven inte har någon användning av den. Den är dessutom skitful.

2. Någon har gömt den. Ganska troligt, men jag har ju letat. Överallt.

3. Jorden har öppnat upp sig som en reva i universums ordning av tid och rum. Som att jorden öppnat upp sig kanske bara för två sekunder och helt enkelt svalt kontrollen. Att den trillat ner i gapet kanske flera tusen mil ner och liksom slutat existera.

Det sistnämnda är liksom mitt ända hopp.

Av MissBatman - 16 april 2012 23:55

Jag jobbar ju natt nu och detta är alltså min första natt. Jag är alltså fast i 10 timmar med två personer jag inte känner alls. Nu tittar vi på tv om ett jättestort hus i England. Jag menar verkligen jättestort! Jag har en tröja på mig som är blårandig. Den är inte så fin, men sen är det ju inte den funktionen den ska ha heller. Vars fin alltså. Om nu just ordet fin är en funktion i sig. Nu ska jag sno kaffe, jag vill göra ett gott intryck såhär första gången och inte somna. Kanske skulle jag bakat något till dom eller iaf gett dom en kram? Jag är lite för feg.Kram

Av MissBatman - 13 april 2012 23:03



Jag lyssnade på radio imorrse som så många andra mornar och så dök den här låten upp bara sådär och det är klart jag inte har kunnat sluta lyssna på den under dagen.
Det här kallar jag sväng! Snacka om att den ska vara med på min och grannes temafest den 28:de.
Det värsta är att vi inte har något tema till festen. Först tänkte vi ha tacos och sen tänkte vi ha en hyllningsfest för våra 10,5 år som vänner och sen tänkte vi ljuga att någon av oss fyller år så man kan sno åt sig lite presenter.

Men vi vet inte... Tacos vore ju iochförsig det ultimata eftersom det är lite av våran refräng så att säga, men tiden får utvisa.
Och vad gör man egentligen på en tacofest?!

Av MissBatman - 13 april 2012 19:05

Jag ligger i min säng och jag har legat i min säng en väldigt lång stund och jag tänker fortsätta ligga i min säng. Den är rätt så bekväm och det är varmt under täckte. Kort och gott så trivs jag. Först tänkte jag ha dåligt samvete för att jag ligger här och låter en rätt så dålig film vara på i bakgrunden för 3:de gången i rad. Att man borde göra något, något fredagsaktigt.

Sen ångra jag mig. Inte ska jag väl hitta på något crazy bara för att jag borde göra det, istället för att göra det jag har lust med. Det låter ju jättekorkat. Så jag ligger kvar här ett tag till.

Funderar på att räkna alla vita prickar på mitt täcke.
Får se hur det blir med den saken.
Imorgon ska jag jobba till 16, sen tar jag helg och tänker dricka vin. Men det är imorgon, det. Nu ska jag ligga här, vad gör ni för fredagssaker?

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards