Alla inlägg under mars 2012

Av MissBatman - 28 mars 2012 20:42

Idag har jag nästan somnat cyklandes, men eftersom det är nästan som omöjligt klara jag faktiskt av att hålla mig vaken. Skulle säkerligen vara så att jag ramlade om jag somnade också och det kan jag säga att sådant kan göra ont. Väldigt ont.

Annars har jag, grannen och grannes lillebror haft bruttfest i min säng ikväll, eller ja, mest grannes lillebror då. Han har kommit på att han har en stjärt förstår ni och han har också kommit på att den är ju kul att brutta med. Det är nästan ännu roligare att stjärta oss i ansiktet. Som ni vet tackar jag aldrig nej till fest vilken fest det än är och stjärtfest är helt okej. Faktiskt. Alltså om sjärtarna är under 10 år gamla såklart. Gubbstjärtfest är inget ha, inte för att jag har provat, men det låter inte så bra.

Förresten så har jag lite flyt med mina lyssna-sönder-låtar just nu. Jag har nästan haft en lyssna-sönder-låt i 2 månader nu. Det är inte ofta sådant händer ska ni veta. Jag skojar inte att jag blir som kär dom gånger jag jag hittar DEN DÄR låten. Det är som att man inte kan slita sig, för det kan man inte, inte om man är kär.

Men hörrni, faktiskt så är (hör och häpna) Lalehs nya låt "some die young". Jag som inte alls brytt mig om henne tidigare kan nu inte riktigt sluta lyssna på henne. Hon är sockersöt såklart också.
Ni ska få den.

Varsegod!


Och ni, kram!

Av MissBatman - 14 mars 2012 22:56

Alltså... Idag gick det upp för mig. Eller snarare igår kväll kanske. Jag sket i att ställa klockan igår. Även om jag börjar jobba 16:00, så vill jag ändå komma upp sådär vid 7-8.
Jag vill hinna med saker, ta det lugnt och se mina morgonprogram ifred och så vidare.
Men igår tänkte jag: "Äh, vad fan. Ingen jävla klocka inatt alltså". Det var lite som jag var en rebell, lite galet att bara låta tiden rulla på utan att ha en kontroll över den. Som om det vore lite crazy.
Och för i helvete Sofia! Det finns inte ens en gnutta crazyhetsgrad i den tanken.
Man vet att det har gått för långt när man tycker det är lite galet att man inte ställer klockan....

Är det något jag hatar så är det folk som tror dom är lite crazy, fast dom inte alls är det. Ni vet pappan med tonårsbarn som tycker han lite crazy när han gör några töntiga dansrörelser framför tonåringens häftiga kompisar, eller tjejen som skriver på facebook på söndagen efter att det blev en så crazy natt med tjejerna igår, fast dom bara gick till hugo och dansade och sedan, ja, sedan gick dom hem.  Det ÄR inte CRAZY alls. Herregud! Skulle det vara crazy så skulle vi ju alla vara lite crazy bara vi åt med bestick. Sluta bara.

Jag är lite allt är inget med allt. Ska det vara så ska det var ordentligt. Inget jävla mes. Man kan inte bara gå runt och bara vara och ramla lite ibland och tro att man är lite galen för det. Nej, det funkar inte alls. Om man inte är dens sortens människa som alltid är lite crazy, dom har en sådan lyx att bara dom går utanför dörren är dom crazy. Dom människorna är tyvärr lite mer sällsynta.

Fast ja, om vi ska snacka crazy så är väl det jävligt crazy att vi lever. Om man vill vara på ett sådant humör alltså och det kanske man vill, men inte ikväll.

Jag vet inte hur många gånger man ska få med orden "crazy" i samma text, men jag måste nog vara nära något rekord iallafall?

God natt.



Av MissBatman - 14 mars 2012 12:09

Hej, min vänner.
Jag börjar bli lite orolig för den här bloggen och dess plan jag har för den. Planen är ju att den ska överleva tills jag blir typ 50 år och sedan kunna se vem jag var just nu och vem jag råkade bli just då när jag sitter där och är 50 år och rätt så gammal. Bara så ni vet är inte 50 år någon ålder alls. Det är inget ni ska tänka att man kan ge upp och vänta på sin dom redan då. Så är det inte alls, om du inte vill det själv. Såklart.

Det tråkiga är att det inte finns så mycket att berätta just nu, mer än att våren är på gång och vi alla vet ju vad som väntar om våren. Picknickberoende-tiden! Det är det ända jag tänker på ungefär. Ska fan bo på filten iår och dessa jordgubbar, alla dessa jävla jordgubbar jag ska äta! Herregud! Såklart finns det alltid en grill med i bilden i mitt liv.

En sak jag alltid har undrat är: Vad fan gör alla människor hela dagarna? Vad styr ni med? Vad har ni för spännande liv bakom era dörrar och är det bara jag som känner att jag typ går runt och bara väntar lite på och dö? Okej, så illa är det väl inte, men lite fan.
Så vad fan gör ni hela jävla tiden?!!

Nu ska jag göra det jag brukar göra om lediga stunder och det är att hänga med Dan-viktor och dricka kaffe. Kanske ska jag se till att vara lite hurtig också, men inte för mycket. Det är inte bra för min image. Jag har en image. Det har alla.

Och ni, kyss!

Av MissBatman - 2 mars 2012 05:49

Fredagar är nog det bästa som finns och jag känner att det är ändå tur att tisdagar och sådant finns, så man får vara såhär fredagspirrig go och glad.

Idag ska jag fredagsfika och kanske blir det en tacoklassiker ikväll?

Ps.. har ännu en gång fått fina grannar. Jag börjar gilla detta grannskap himla mycket. Jag älskar iochförsig hyresgäster i allmänhet. Det är lite mysigt, lite husvagnsvarning. Jävla tjat om husisar förresten.

Aja, ska äta fredags mackor och osv.
fredagskramar på er!

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards