Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Så trevligt.

Av MissBatman - 10 januari 2012 22:39

Jag har inga vinterskor. Jag äger bara ett par halvdana fejkconverse, är inte detta hemskt? Kommer jag att dö nu? Kommer jag få sköldskador på fötterna så jag kan inte räta ut dom helt och se cp ut? Kommer jag bli sjuk? Kanske feber? Ont i halsen? snorig? Dö i köld? Jag vet ju ingenting! Jag har inte ens ett par rena strumpor att ha till jobbet och jag kan absolut inte gå barfota i skorna, så snygga fötter har jag inte.
Men det är lugnt hörrni, var inte oroliga. Jag ska handla skor imorgon, för min mamma tror att jag faktiskt kommer att dö utan vinterskor. Iallafall låter det som så och det är ju tur att man har någon som verkligen bryrs sig om om man fryser.

Annars då herrer? Några hjältedåd eller sparkningar på smalbenen den senaste tiden?
Inte här iallafall. Här är allt som vanligt. Man går sina tanter och gubbar på jobber, hoppas att det finns något godis i fikarummet. Man kommer hem och hoppas att någon snäll hustomte har diskat (har inte hänt än, men jag ger inte upp hoppet). Jag äter mina laxmackor, tittar på mitt gilmore grils, sover bort hela kvällen, går upp föritidigt nästa morgon och så dricker man tusen koppar kaffe för att känna att livet ändå är rätt bra.
Så längtar man ju såklart efter lönen. Alltid denna längtan efter lönen och så vinna såklart. Jag tror ju att jag ska vinna hela tiden! Jag förstår inte själv hur jag tror att jag ska vinna, jag har liksom slutat köpa alla former av lotter. Ändå tror jag ju hela tiden att några miljoner ska dyka fram. Förstår ingenting.

Ångrar mig lite nu, för jag lät så dyster och lite hej-mitt-liv-suger-litegrann-men-jag-överlever.
Så är det inte alls. Det är rätt trevligt att vara jag. Inte något sådär märktvärdigt trevligt kanske, men hur trevligt kan man ha det då? Herregud, vi alla måste väl, sova, skita, äta, jobba, städa och diska liksom. Man kan ju inte gå och ha det askul och ascrazy jämt. Det får man väl ta när man är ledig och efter att man har sovit, ätit, skitit, jobbat, diskat och städat. Det är ju inte så att andra har det så jävla mycket roligare än man själv bara fast man tror det. Så ja, det är rätt trevligt. Bara en sådan sak att jag har börjat läsa en ny bok. Trevligt.

God natt, puss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissBatman - 16 februari 2014 19:50

   

Av MissBatman - 9 maj 2013 20:42

Det händer att jag tittar in här ibland och tittar på vad skit jag har skrivit i den här bloggen. Det är SÅÅ mycket skit som står här och det underbart att se!  Skit ska ha skit, sa flickan. Förresten fattar jag inte hela flickan-grejen. Varför ska m...

Av MissBatman - 10 september 2012 22:45

På mitt jobb får vi inte använda våra privata telefoner. Inte ens lite vad jag förstår det som. På mitt jobb måste vi ha hjälm när vi cyklar. Jag tycker båda är jättelarviga. Men tydligen finns det så himla mycket i mitt huvud som dom vill värna om o...

Av MissBatman - 26 juli 2012 00:13

Ni vet ju hur det är med mig och Fredrik Lindström. Jag blir lite sådär kär i honom var och varannan månad. Nu har hjärtat sagt till mig igen och jag är kär så kär. Mycket handlar om att jag sitter och väntar på boken som aldrig tycks utgöra någon sl...

Av MissBatman - 24 juli 2012 18:07

Jag förstår inte varför jag har tv egentligen och jag förstår ännu mindre varför jag i hela fridens namn har fucking TVÅ st?! Jag minns inte när jag såg ett tvprpgram senast. Jag vet inte när jag senast satt kanske i soffan och tänkte "nej, men u...

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards