Alla inlägg under januari 2012

Av MissBatman - 13 januari 2012 22:25

Idag har jag cyklat jättefort! Det gör jag iochförsig alltid för jag är så himla snabb på min cykel, eller ja, jobbets cykel är det ju. Jag har fått för mig att jag inte kan cykla privat. Det känns liksom fel. Som om folk tror att jag är dum i huvudet när jag cyklar privat. Sen förstår jag inte själv varför jag tror att folk inte tycker att jag är helt dum i huvdet när jag cyklar på jobbet också. Det är ju liksom samma grej där, men icke!

Annars har jag inga pengar (ovanligt) eftersom jag är på budget förstår ni. Sofia ska bli den sparande kvinnan, den mogna, den vuxna, den sansade, den planerande, den bra kvinnan iår och många är framöver.
Jag ska ju skaffa mig ett körkort när jag inte längre orkar värna om vår fina miljö vilket jag hoppas jag slutar med redan iår.
Jag vill resa också, kanske i höst? Jag vill inte bara resa utan det ska vara billigt också. Snuskigt billigt!
Inte för j attag förstår varför jag ska resa i höst som är min favoritårstid, men det är ju en annan fem. Ett halvår i något fint land skadar inte själen. Inte alls.

Nu ska jag lägga ner min köttfärsås i en bytta.
God natt vackra hjältar

Av MissBatman - 12 januari 2012 22:30

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

Jag lekte nog mycket med mina vänner att vi slängde ut våra pojkvänner från fönstret. Sen fick jag nog min första mobiltelefon också, som jag hade med mig till skolan fast man inte fick (blev påkommen såklart och blev röd i ansiktet och gick skamset hem igen och lämnade den. Kände mig inte alls lika cool som jag trodde jag skulle känna mig kvällen innan). Jag hade också med mig min freestyle till skolan och blev lite påkommen med den. Inga framgångar.
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Ett år? Jag har nog dåligt närminne kanske. Jag vet bara att jag var nyinflyttad till Finspång IGEN och längtade till söder delar eller öster eller väster eller norr eller vart som helst så länge inte staden slutade på jävla spång. Jag var trött på spångar hur fina dom än må vara. Seden drack jag ju kaffe och skratta åt dåliga skämt som vanligt.
3) FEM SNACKS DU GILLAR
FEM? Räcker väl att skriva choklad.
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Parken . Vad ska vi göra med Henry
Håkan Hellström - Kom igen Lena
Håkan Hellström - En midsommarnattsdröm
Lars Winnerbäck - Tvivel
Miss Li - Miss Li

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Köpa torp!
Köpa allt till mitt nya torp
Köpa allt mina kära vill ha
Resa tusen resor
Göra allt bara.
6) FEM DÅLIGA VANOR:
Skjuter upp allt som går att skjuta upp
Sover för mycket
Handlar för mycket
sparar för lite
och snarkar om det är en dålig vana eller bara en ofrivillig högljudd grej.
7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Mysa och då menar jag inte mysa som i att bara ordet mysa, utan det ska vara ljus och det ska vara doftljus och varmt kaffe och bra musik och allt det där.
Äta tacos eller annan from av mat som är god (jag gillar mat (jag vet, det syns inte))
Lyssna på för bra musik.
Titta på svenska serier typ rederiet.
Äh, jag gillar väl vanliga saker som alla gillar. En god dikt sitter inte fel.
8)FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Jag frågade Linn "vad skulle du aldrig kunna se mig bära?"
- Jag vet inte, någon sockersöt rosa klänning kanske.
"skulle jag inte, varför då?"
- Äh, vad fan du hatar ju rosa och sånt. Du blir ju förbannad bara du kollar i vårkatalogen

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Min dator, vad vore livet utan att snoka runt bland människor liv eller läsa dagens dödsannonser i tidningen?
Min mp3, min vän i livet!
Telefon, annars vore jag arbetsslös och det vill man ju inte vara.
Mina ljus så kan mysa med lite musik till och en dikt och kaffe och en vän och allt det där.
10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
Linn för hon är den enda som antar utmaningen. Varför kallar man det utmaning?

Vad är grejen? Hursomhelst, hon är utmanad och jävligt söt och fisig.
Av MissBatman - 12 januari 2012 21:46

Tjo fräss bloggers!
Idag har jag bjudit på kaffe och sofia har fixat fågeln som var på matbordet. Jätte gott MUMS!
Sedan tittade vi på film, den va jätte bra TOPPEN. Kanon 4av5 toasters.
Vi kom sedan på att vi ska pyssla,  jätte pysslit HiHi.
Nu ska jag dricka kaffe.
P.s Imorgon börjar jag med min video blogg.
/ kram Jens

Av MissBatman - 10 januari 2012 22:39

Jag har inga vinterskor. Jag äger bara ett par halvdana fejkconverse, är inte detta hemskt? Kommer jag att dö nu? Kommer jag få sköldskador på fötterna så jag kan inte räta ut dom helt och se cp ut? Kommer jag bli sjuk? Kanske feber? Ont i halsen? snorig? Dö i köld? Jag vet ju ingenting! Jag har inte ens ett par rena strumpor att ha till jobbet och jag kan absolut inte gå barfota i skorna, så snygga fötter har jag inte.
Men det är lugnt hörrni, var inte oroliga. Jag ska handla skor imorgon, för min mamma tror att jag faktiskt kommer att dö utan vinterskor. Iallafall låter det som så och det är ju tur att man har någon som verkligen bryrs sig om om man fryser.

Annars då herrer? Några hjältedåd eller sparkningar på smalbenen den senaste tiden?
Inte här iallafall. Här är allt som vanligt. Man går sina tanter och gubbar på jobber, hoppas att det finns något godis i fikarummet. Man kommer hem och hoppas att någon snäll hustomte har diskat (har inte hänt än, men jag ger inte upp hoppet). Jag äter mina laxmackor, tittar på mitt gilmore grils, sover bort hela kvällen, går upp föritidigt nästa morgon och så dricker man tusen koppar kaffe för att känna att livet ändå är rätt bra.
Så längtar man ju såklart efter lönen. Alltid denna längtan efter lönen och så vinna såklart. Jag tror ju att jag ska vinna hela tiden! Jag förstår inte själv hur jag tror att jag ska vinna, jag har liksom slutat köpa alla former av lotter. Ändå tror jag ju hela tiden att några miljoner ska dyka fram. Förstår ingenting.

Ångrar mig lite nu, för jag lät så dyster och lite hej-mitt-liv-suger-litegrann-men-jag-överlever.
Så är det inte alls. Det är rätt trevligt att vara jag. Inte något sådär märktvärdigt trevligt kanske, men hur trevligt kan man ha det då? Herregud, vi alla måste väl, sova, skita, äta, jobba, städa och diska liksom. Man kan ju inte gå och ha det askul och ascrazy jämt. Det får man väl ta när man är ledig och efter att man har sovit, ätit, skitit, jobbat, diskat och städat. Det är ju inte så att andra har det så jävla mycket roligare än man själv bara fast man tror det. Så ja, det är rätt trevligt. Bara en sådan sak att jag har börjat läsa en ny bok. Trevligt.

God natt, puss.

Av MissBatman - 8 januari 2012 05:39

Jag har varit lite lat när det kommer till Eldkvarn, Plura liksom. Inte riktigt kommit in i eldkvarns-ringen. Det har kommit så mycket annat emallan. Det är Parken, nya skivor av Håkan Hellström, Dan viktor, Joe Purdy, gamla Lasse-låtar och gud vet allt.

Men så nu. Dom senaste månaderna och jag är verkligen så kär så kär! Det är ju tur att uttrycket "den som spar den har" finns iallafall. Jag har så jävla mycket Plura.
Tackar ödmjukast.

Annars är jag lite beroende av den nya serien Arne Dahl. Kan liksom inte vänta tills nästa avsnitt kommer. Inte för att det är det bästa jag har sett, utan för att det är mysigit, helkväll och såndant.

Nu ska jag äta en macka för att sedan gå till jobbet.
Med Plura!
Puss och kram

Av MissBatman - 3 januari 2012 20:12

Jag tycker inte om att inte ha skrivit på länge. Vad tror mitt 50-åriga jag att jag håller hus? Undrar inte hon vad jag har styrt mig eller vart mina tankar har fart?
Egentligen är det rätt onödigt att läsa detta när jag är 50 år. Vad ska jag med ordbajseri från min 20 årsliv till då? Ungefär som att leta efter program i en ett års gammal tv-tidning. 

Egentligen är väl det mesta jävligt onödigt här på jorden, för vi ska ju alla dö. Om hundra år är vi ju ändå stjärndamm som Jocke säger. Fast så vill jag inte tänka, så jag fortsätter att drömma om nya kramar, god mat, gratisgrejer, jordenrunt-resor, prinsar, nya skor och mitt torp fast jag ska dö. Jag vill liksom ha det bra under tiden. Jag tror lite på det där att allt räknas.

Det har varit nyår ju och egentligen har jag väl aldrig gillat nyår något stortartat driekt. Jag gillar högtider där man får något, dom andra är bara till för.. jag vet inte varför dom finns ens..
Fast det är något visst med nyår. Det är något i luften när många människor samlas på samma ställe för att fira det nya året. Det nya fina, goda, bra och perfekta året. Även om vi inte säger det rakt ut och hatar allt det där med nyårlöfte och att nytt år är ingenting alls att bry sig om.
Så ändå, ändå kan vi liksom inte låta bli att tänka; att nästa, nästa år kommer att bli bättre. Nästa år kommer det bli så mycket annorlunda. Det är inget vi säger till någon och knappt för oss själva, men vi tänker det ändå.
Det är liksom inte så jävla rockigt att tänka i klyschor. Det är liksom lite 90-tal att tänka så.

Nu ska jag nog titta på Gilmore grils innan jag somnar med mitt ögonskydd. Jag har tittat på den serien varje dag hela året!

Just ja, jag tänkte rädda världen iår. Men mer om det en annan kväll.
kram



Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards