Alla inlägg den 19 december 2011

Av MissBatman - 19 december 2011 20:22

Förra julen var jag underbar på alla julvis. Jag skickade julkort till alla jag någon har känt och kommer att känna ungefär. Jag tänkte att det kan ju vara trevligt att få något annat än räkningar ovh veckan vara på netto. Ja, lite så tänkte jag.
Självklart fanns det en baktänke med att skicka julkort och det är ju att JAG skulle få ett litet julkort av någon någonstans i Sverige. Vet ni hur många julkort Sofia den juliga fick?
Ett ett enda jävla fjuttigt julkort fick jag.
Egentligen fick jag väl ett då, men det räknas inte för jag fick tjata mig till och jag stod brevid medans det skrev och det var inte ens ett julmotiv på kortet.

Så iår bestämde jag mig att jag inte skulle skicka ett enda jävla julkort till någon. Lite som en hämnd liksom, till alla dom och till alla er.
Men iår har jag faktiskt fått julkort! Tre hela julkort har jag skrapat ihop och det är ju faktiskt 3 julkort mer än förra året som har ramlat ner i min brevlåda.
Och vet ni, jag har fått ett såntdär hemligt julkort också. Ett där det inte står vem det är ifrån. Det är liksom lite mystiskt, lite spännande, lite crazy, lite nyfiket och lite undrande. Det stod något om god jul till Batman (vilket är jag för alla er som inte fattat det, fast min blogg heter Missbatman) och något om en dejt och något om att det skulle bli av sen och något om att det lovar personen. Nu undar man ju när sen är och vem det är! Eller hur?! Tänk om det är ett såntdär ASSTORT fan av min blogg? Eller typ en Bob Hansson? Okej, nu far ju mina tankar iväg lite som vanligt. Egentligen spelar det ingen roll vem det är, för det är ett julkort med ett julmotiv och det är allt som räknas.

Men jag tackar så hjärtligt såklart!

Av MissBatman - 19 december 2011 14:48

Här sitter jag på jobbet och är sådär väldigt olaglig. Är man på jobbet ska man  jobba och inte sitta här. Om man inte råkar vara ledig och här iallafall, men sådant händer ju bara på film.

(ser mina kollegor detta ljuger jag bara)


Imorrse hände något underligt. Jag höll på med min frukost och samtidigt försökte jag reda ut mitt trollruffs till hår. Ni vet hur det är när man går in exempelvis på badrummet, som jag gjorde imorrse, och man kommer inte alls på vad det var man skulle hit in och göra.
Står i rummet och kikar runt bland saker för att få en ledtråd till varför man gick in där från första början.
Ger upp och åter går till det jag höll på med. Alltså frukost + hår.

Efter ungefär en sådär 10 min får jag en slags känsla i hela kroppen att någonting gick jävligt snett inne i badrummet. Oklart vad.
Så jag går in i badrummet. Letar efter ett tecken.

Mycket riktigt.  Där låg min frukost i och flöt om kring i toaletten.

Nu går jag bara hoppas att jag inte tog fel på mackan och toapappret.

Det är inte så himla lätt att ha koll.

Nu ska jag gå hem. Kram

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards