Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av MissBatman - 23 oktober 2011 23:08

(Jag är lite på dikthumör idag, för det kan man ju vara ibland. Det vet jag, för det har jag varit. Som nu. Andra dagar tänker jag på nya skor.)


Havreflarn..


Vi ska tycka om varanda
och det kommer att gå åt helvete
det kommer att gå åt helvete och det är inget
vi kan göra något åt
förutom att tycka om varandra ska vi göra
du kommer skrika åt mig att jag är en
slapp hora och jag kommer svara att
dina knäskålar är de fulaste jag någonsin sett
och vi kommer tycka om varandra
inte bara för himmelrike och puss och
tvillingsjäl och oj då känslan av rätt hela tiden
 
inte bara därför tycka om tycka om för det gör vi ju
när du skäms för att jag healar maten
för att jag lider när du bara vill sova
när du hatar att jag inte hör vad du säger
när jag sprängs för att du sover med en man som bara är kompis
när bilen inte krånglar för att den inte ens finns
och att du tycker det är mitt fel
eftersom jag inte ens har körkort
eller garage eller ens ritningar på något
garage
och jag kommer inte bergripa hur någon kan bli så upprörd
över en liten kvarglömd fläck och en äppelskrutt
DET VAR JU BARA EN ÄPELSKRUTT OCH HELVETE!


och vi kommer tycka om varandra när vi är så rädda
för att den andra ska försvinna att vi själva funderar på att hinna först
och vi kommer tycka om varandra när vi försvunnit
och ångra oss
och komma tillbaka
och tycka att man inte vet
och låtsas som man inte alls kommit tillbaka
eller att det någonsin varit egentligen så gott med
jordgubbar och havreflarn
och vi kommer att tycka om varandra och vi kommer
att vilja spotta den andra rakt i ansiket och
gråta ut vid fötterna och vi kommer göra det och vi kommer tycka om varandra
hela vägen in i det vi kommer inte ha en chans vi kommer att smälta och rodna
och dra ner varndras byxor just när jag skulle skrika SKIT men ångrade mig.
Vi kommer att förlåta oss.
VI kommer att rikta vår sprödhet till en punkt så skör att vi kommer skära oss hela
och vi kommer äta lassvis med havreflarn
tycka att det är lite typiskt oss
lite som vigselring
eller likadana tatueringar på hälarna skulle vi
aldrig få för oss men havreflarn
och älska väldigt långsamt uppe på garderoben
ramla ner oss
kort sagt ramla ner och slå oss
och tycka om oss

- Bob Hansson

Av MissBatman - 23 oktober 2011 16:19

1.

 
  Morgonen är en baby
  som slår upp sina ögon
  och vill ha dig.
 
  Du är behövd
  som en byggsten, utan
  vore allt annorlunda;
 
  du rör en hand som sedan rör vid en annan
  ignorer ett öga som blundar för nästa,
 
den dörr du håller upp kommer att hållas upp
också du är den härmade,
 
 2.
 
Det spelar ingen roll
att du är flugan som surrar i den tömda hangaraen
att du är skalbaggen som kryper över areneans läktare
det krossade höstrået under nålmaskinen eller
parasiten på myrans lunga
fläcken i myggans öga eller
det än mindre hålet i denna fläck
 
det spelar ingen roll att du är en
halv nagel, bortslarvad på
rue de magifiencé, att du är
austonatens kvarglömda ögonfrans
det spelar ingen roll att du känner dig lika ensam som
den tömda omlopssbanan, den
sista ratade biten på århundrandets släktkalas
det spelar ingen roll
att du känner dig ensam som den fallande skruven från
eifeltornets flaggstång
som det hatade barnet, utställt
det spelar ingen roll att regnet bara regnar
på just den plats du befinner dig
hela jävla sommaren och sen hela jävla hösten oxå
det spelar ingen roll
att du gjort slut med dig själv så många gånger
att du nu helt saknar vapen
 
   utan dig, hade du inte haft en chans
 
                du är inte gud,
                              du skapar ändå.

- Bob Hansson

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards