Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av MissBatman - 1 oktober 2011 23:15

När jag satte mig i min bil härom dagen, så ramlade en kotte ner på min moterhuv. Hela somaren har kotten suttit i trädet och nu var den mogen och släppte greppet och ramlade. Den kotten är typ 3 månader gammal och redan mogen, själv är jag 20 och inte mogen ett skit. Då undrar man ju, vad vet kotten som jag inte vet? Åh, du visa kotte ge mig ett svar.


Det är ibland så svårt att vara människa, eller ja, det är inte konstigt att vara människa men alla andra människor är konstiga. Jag läste just att Gävle kommun har lagt ner tvåhundratjugoentusen kronor på att ta fram en ny slogan på denna fina stad. Och tvåhundratjugoentusen kronor fick dom fram (håll i er nu!) "Välkommen ombord!". Att "välkommen ombord" inte är en bra slogan fattar ju varenda kotte, men tydligen inte varenda människa i Gävles kommunstyrelse. Eller kan man tänka sig att någon kommunal kotte släppt greppet om sin nyktert gråbruna kommunalgren och fallit handlös mot reklambyrånas villande träskmarker.


Jag har varit i Gävle. Det är en fin stad och dom är visserligen en liten hamn där dom lastar kaffe och har sig. Är det alltså här vi ska gå ombord och vart ska vi åka? Och varför vill dom så gärna bli av med oss? Eller är det Gävle kommunstyrelse som har gått om bord? Kan man till och med tänka sig att styrelsen är helt ute och seglar?
Ack, du lilla kotte på min motorhuv, jag har ju så många frågar, men du tiger vist. Ibland är det ju bäst att bara vara tyst.

Jag satt i möte med en jättegammal reklamer som försökte sälja in ett koncept och efter ett tag slutade jag lyssna. Och så tänkte jag att om han skulle vända sina tänder bakochfram, skulle han då äta upp sitt huvud?


Jag fick en gång ett brev där en man berättade att Alingsås troligen var Sveriges tråkigaste stad, så han bad mig att göra ett reportage. Så jag åkte dit och gick in på turistbyrån och frågade om Alingsås var Sveriges tråkigaste stad.
- Ååååå, nej, så den översvallande turistchefen. Här finns så mycket man kan göra!
- Jaha, sa jag. Vad kan man göra då?
- Ja, man kan tillexempel (jublande hon) besöka stenen där man fann Karin Boye död.
Kan man annat än älska en stad som profilerar sig med stenen där man fann Karin Boye död?


Alingsås är ju en jättefin stad och det är Gävle också! Och snälla Gävle, ni kan lita på att varenda sten bär på sin historia i dessa urgamla kulturtrakter. Lita på Gävle. Kasta eran dumma slogan i papperskorgen och säg; "Här är ingen välkommen ombord, för vi ska inte resa någonstans. Vi stannar kvar i denna trevliga stad!" Dags att visa lite Gävle anamma!
Åh! Hörde lilla kotte? Gävle anamma. Det var ju bra

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards