Alla inlägg under maj 2011

Av MissBatman - 31 maj 2011 14:21

 

Av MissBatman - 30 maj 2011 23:57

Jag behöver:

busschauffören
Som låter bli att starta enligt tidtabell

fast jag VET att jag är sen
springer över iskanan
med väska kasse påse portfölj schal
hunnit
inte
stänga jackan

busschauffören behöver:
sin hustru
som låter honom ta tidningen först
varenda morgon
släta oöppnade nyheter till kaffet

busschaufförens hustru behöver:
grannen,
tanten i nästa port
som hon kan springa över till
och låna tre ägg och lite sojasås
till nasi goreng favoriträtten i familjen
och
det går så bra så,
och ingen fara
och alls inte till något besvär

tanten behöver:
vaktmästaren
som sandat sluttande isgången
och
visst har vintern varit
och snart går vi väl mot ljusare tider igen

vaktmästaren behöver:
flickan som säger
hej
som han tror att han flirtar med
- man är ju fortfarande ganska attraktiv -
men ändå en gentleman

flickan behöver:
sin bästa tjejkompis
som hon pratar i telefon med så länge
att armen somnar
men gud alltså värsta
och du skulle varit med
och fetmycket folk var det
och du är en som man
verkligen kan lita på
alltid

bästa tjejkompisen behöver:
sin mamma
som lånar ut tröjan fast den är ny
och hon faktiskt inte hunnit
använda den själv ännu
och
var snäll nu
och kom hem innan det blir natt
och kom ihåg att ringa
och är du säker på att jag inte skall hämta dig
och det är faktiskt kallt ute

mamma behöver:
frissan som hon alltid brukar
permanenta håret hos
och
kanske man skulle göra slingor
den här gången,
kanske behöver det toppas
och vad ska ni göra på nyårsafton
och min svåger och svägerska ska komma
och då brukar jag alltid göra en gratäng
som du kan få
receptet på

frisörskan behöver:
sin äldste son
som brukar vara så snäll med småsyskonen
och hämta dom från dagis när hon jobbar sent
och ibland till och med lämna dom på morgnarna
fast då finns det en risk
att han kommer för sent till skolan

Jag är hans fröken
Han behöver mig.

Men om jag skäller ut honom
utan att veta varför han kommer för sent
kanske han
slutar med att hjälpa till med
småsyskonen
så hans mamma blir stressad
och förstör håret på sin stamkund
som blir frustrerad
och vägrar att låna ut tröjan åt sin dotter längre
som går bakom ryggen på sin bästa kompis
som ger fingret åt den där snuskgubben, vaktmästaren
som skiter i att sanda gången
så tanten halkar och slår skallen i betongtrappan
och kan varken röra sig eller gå på affären
så hon har varken ägg eller sojasås hemma
så hennes grannes nasi goreng
blir inte alls som den brukar
och orsakar en äktenskaplig kris
så hon tar morgontidningen först själv den här gången
så hennes man som är
busschaufför
blir grinig
och startar enligt tidtabellen
trots att jag kommer springande
över iskanan med
väska kasse påse portfölj schal
hunnit
inte stänga jackan

och kör bara
och råttan på repet
och det blir jag
som kommer för sent
till skolan

- Solja Krapu


Av MissBatman - 30 maj 2011 22:22

Jag har kommit in i ett musikstim och jag kan inte riktigt välja vad som ska lyssnas på. Lyxproblem, absolut.
Jag hitta iallafall Jörgen Kjellgren idag. Han är sådär söt att man vill bara bjuda på bullar och kaffe. Jag har inga bullar hemma och jag gillar inte bullar, men jag tänker mest på känslan.

Iallafall så borde du lyssna på hans låtar. Dom är bra och så kan du ladda ner hans nya ep också. Gratis! Grattis!

 

Av MissBatman - 29 maj 2011 20:40

Det var länge sedan jag hade med en liten låt här och det tycker jag vi ska ändra på. Det körs sådär lite härligt ofta hos mig som det lätt blir när jag finner något extra. Idag var det hästpojkens tur.

Av MissBatman - 28 maj 2011 12:28

Jag tjuvlyssnade lite igår på marknaden vid banken. Det var en 14 årig kille som ville ha något.


- Fan, jag måste köpa mig en balkong, eller oj, jag menade ballong.


Jag skrattade i smyg.

Av MissBatman - 28 maj 2011 12:11

För 2 år sedan hade jag bara 10 avsnitt av rederiet kvar och inatt sov jag till rederiet. Jag tänkte om ni ville veta. Det ville ni antagligen inte, men ändå.

Linn tycker jag är som en gasell, för jag är en sådan rastlös och pratberoende själ. Jag vet inte, men kanske är jag det.

Jag träffa en kille på marknaden igår, trevligt!
Han: Men hej Sofia! Det var länge sedan!
Jag: Hejsan. Ja, det var ett tag sen.
Han: Hur har du det nu för tiden?
Jag: Jodå, det är bara bra, själv då?
Han: Bara fint här. Här gammal är du nu?
Jag: Jag fyller 20 år snart, och du?
Han: Ja, jag också.
Jag: Okej, men nu ska jag fara vidare här. Ha det så bra!
Han: Okej, hejdå. Desamma!
Nu till frågan, vem fan var han?!
Jag skratta länge efter det där samtalet och sedan gick jag dit munkarna tog mig.  Sedan åt jag munken.

Ja, annars borde jag färga håret och det är precis vad jag ska göra idag. Sedan tror jag nog att jag ska vara lesbisk idag. Linn har varit som en tomat i ansiktet i några dagar nu, men det börjar ordna upp sig, säger hon. Sedan har jag en blommig stjärt också. Jag råka sola lite med fel trosor. Det blir som det blir ibland. 
Just ja, Björn har blivit spelberoende och han har slutat raka sig. Eller ja, ska försöka övertala honom iallafall.
Erica har börjat använda lösögonfransar dagligen nu och Amanda fortsätter att provsmaka 3 gånger i varje affär (hon provsmakar gärna korv).


Av MissBatman - 27 maj 2011 12:31

Vad jag gillar när sådana som Bob Hansson pratar om manlighet och liksom inte behöver fråga forskare och inte behöver någon statistik.
Det går ju så bra ändå, man kan ju känna efter lite.
För han är ju man med några andra till. Det är ju inte så mycket statistik kan hjälpa till med, förutom fakta. Det är inte så mycket till hjälp alltid.
Men fakta är ju också bra, såklart.

Av MissBatman - 26 maj 2011 20:35

Tänkte faktiskt inte börja med att skriva "hej" den här gången. Nu kom ju "hej" med den första meningen och den andra meningen iallafall, så det gick väl sådär.

Jag går och sniffar på min bikini nu för tiden. Så länge det inte är andras underkläder jag sniffar på så behöver ni inte sätta på mig en vit tröja, eller? Ni vet, jag är ju lite svag för klor. Luktar ju asgott! Klor kommer lätt före bensin, men bensin är en stark 2:a må jag säga.
Man borde kunna få köpa sig en parfym som smakar klor och bensin. Jag kanske skulle uppfinna?

Just ja, jag var och fika idag också. Det var liksom som en blind date, fast utan date då. Jag var på arbetsintervju. Han var snäll, fast jag vet inte vad han heter. Kanske Henry eller bara ett helt vanligt namn. Han kanske berättar det någon gång i höst om jag får arbeta. Annars är jag väldigt bra på namn, så ni inte tror något annat.

Nu ska jag ta mig ett glas vin, för det är någon som tjatar på mig att jag är värd det. Varför sätta sig emot liksom?

Hejdå och trevlig helg.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards