Alla inlägg under december 2010

Av MissBatman - 31 december 2010 14:02

Mina nya upptäckter av musik detta år har varit mycket bra, jag har hittat massor av bra! Nästan alla band och artister har jag ju vetat om innan, men aldrig orkat lyssna mig in på. Det tar ju sin tid det där.

Sofia är mycket stolt över:
Elin ruth sigvardsson
Bob hund
Hästpojken
Simon Norrsveden
Emil Jensen
Kapten röd

Men mest stolt är jag över bandet Shout out louds! Dom vann för att vara den bästa musik-upptäckten för iår. Grattis gänget! Nu kommer låten jag lyssnar mest på för tillfället med dom.
(jag vet att det kan vara den värsta kvalitén någonsin, men vad ska jag göra när det inte finns någon bättre på youtube? Låten måste ju liksom vara med!)


(Vill tillägga att Håkan Hellström vann iår för att ha gjort årets skiva! Fy tusan vad bra den är)

Av MissBatman - 31 december 2010 13:57

Nytt iår imorgon. Jag har ingen aning om varför jag skrev det, som om ni inte skulle veta att det inte var det. Om det mot förmodan skulle vara så att ni faktiskt inte visste det, så är det inte här ni kommer att få reda på det. Det finns överallt, kalender, tidningar, datorn, facebook, affärer osv, alla andra sätt utom här.

Så vad har jag gjort detta år?
Jag har blivit äldre. Jag tänker inte skriva någon himla årskrönika om mitt liv. Jag vet ju vad som har hänt och det räcker ju. För både dig och mig, eller vad säger du?

En sak ska jag iallafall göra.
Bestämma årets låtar, artister, band och allt sådant som är viktigt för mig.
Musik gillar Sofia.

Av MissBatman - 30 december 2010 02:31

Gick in på last.fm nyss som jag helt hade glömt bort att det fanns. Jag har inte varit inne där sen 2007. Och tro du inte jag banne mig skulle hitta blogginlägg på den sidan? Jovisst, det hade jag. Nu får jag ge mig, det är tillräckligt omoget att jag har en blogg här och så har jag en på lst.fm OCKSÅ!


Iallafall, såg att jag minsann hade skrivit en dikt där. Moget, okej. Iaf, den var ju lite rolig. Mycket krig var min grej då tydligen.


Nu kommer dikten "skolgossen". SLUTA SKRATTA DÅ! okej, man får skratta.


"Att döda en skolgosse är lätt
man hyr ett krigsfartyg från
USA
Skeppar ombord 50 pansar-
vagnar
Kör upp pansarvagnarna i rad
mot skolhuset
skolar 50 begåvade skyttar
ställer in siktet på skolgossen
Laddar kanonerna
Avfyrar. då dör skolgossen



Om han är i skolan"

Av MissBatman - 28 december 2010 00:20

Sitter och lyssnar-sönder Lotta! Klockren låt om ni frågar mig. Det kommer ni inte göra, för nu vet ni ju vad jag tycker. Som sagt, klockren. kungen själv (i detta fall drottning, men som sagt inga detaljer här)

Av MissBatman - 27 december 2010 19:29

Äntligen är julen över! YES! Man kan ju tycka att jag är nästan lite beroende av julen om man inte känner mig asväl. Det är inte fallet.
Jag gillar julen INNAN julen har börjat, typ från 1 dec - 23 dec, då är det trevligt. Mest för att jag kåt på ljus och julmys. Sen det där med julmat och sånt skit, äh..

Iallafall, imorgon åker jag till Karlskoga och hämtar alldels för mycket lådor och möbler för att det ska vara sådär jättesunt.
Aja, det ska bli skönt att komma på plats på den platsen man borde vara. Det heter tydligen Finspång, men det är inte mitt fel! Eller just ja, det var det ju.

Hejdå,
och hälsa alla jag känner.

Av MissBatman - 25 december 2010 00:33

Idag är det julafton eller för att vara korrekt har det gått över till juldagen nu, men när är jag någonsin korrekt i min blogg?
Aldrig!

Och vet ni?
Jag är en skivspelare rikare nu!
Den ska jag vårda.

God jul ska ni minsann ha!
Hälsa på mig nästa gång vi ses vettja, ge mig en kram!

Och god jul.

Av MissBatman - 22 december 2010 17:23

Jag sitter på swebus bussen för att få komma till Finspång. Nu är det dags att fira lite jul med min mor.  Sedan far jag och far till Karlskoga den 27 och hämtar lite för många saker.  Men du, kalle? Jag kommer tillbaka!

Det bästa just nu är att jag kan lyssna på spotify och myslyssna på musik.
Det sämsta just nu är att swebus glömde att ha värmen i bussen.
Ska tigga till mig en kram av någon på bussen.
Eller nej,
Det vågar jag ju inte.

Av MissBatman - 21 december 2010 16:45

Saker jag vill göra i vår hiss:

- Ligga på golvet och läsa en bok.
- Ha picknick (med filt självklart)
- prata med mig själv (när någon är i hissen, så jag känner mig extra fånig)
- titta på TV
- sova
- Kissa (fast det har jag nästan gjort, men fega ur när det väl skulle börja rinna)

Jag hade själv uppskattat om någon gjorde alla dom här sakerna när jag kom in i min hiss. Men som sagt, det är ju bara jag.
Sånt skrattar jag åt.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards