Alla inlägg den 29 september 2010

Av MissBatman - 29 september 2010 23:57

Det har varit för tok för lite helg den senaste tiden. Ibland undrar man hur dagar kan gå fortare än andra, fast dom är precis lika långa.

"allt beror ju på vad man gör av tiden"

Sant.

I helgen ska jag bara ligga på golvet och stirra upp i taket, då kommer jag få en fruktansvärt lång helg. Precis som jag vill ha det! Fast.....


Tråkigt.

Av MissBatman - 29 september 2010 15:50

De som verkligen älskar varann behöver sällen prata så mycket om det.  Vissa behöver tala om det för varann många gånger om dagen, och det är som om det nästan kommer i vägen för andra saker som egentligen ville fram. Och orden måste långsamt ändra betydelse (som man får anpassa specialvertyg).


"Jag älskar dej" betyder kanske "Jag vill inte få reda på vem jag skulle vara utan dej" eller "Du tänker väl inte lämna mig just idag?" eller bara "Jag önskar att vi inte var fast i detta men varken du eller jag vågar ge oss ut och leta efter någon annan, för tänk om det bara blir sämre och vi byter ner oss och då är det bättre att stanna och göra det bästa möjliga, tänk om man får tag i någon som slår en eller utnyttjar barnen, för man vet vad man har men inte vad man får, och tänk om folk bara skulle skratta åt mej, och bara den rädslan får mej att vilja anstränga mej och försöka vara rädd om det lilla vi har, om inte annat så många saker som vi har kämpat med tillsammans, inte bara barn och lägenhetsrenoveringar, vi har liksom varit i samma lag så länge att vi ibland känns som goda kamrater, och det behöver inte bara vara negativt och vi kan ge varann uppmuntrande blickar som har något slags känsla av samhörighet, det finns förresten ingen som vet säkert om den älskar den anadra människan, och kan man verkligen göra det, är det inte bara något slags förtäckt egoism, att man vill ha något tillbaka, man behöver inte inbilla sej så mycket, saker och ting är ändå inte så storslagna som många föreställer sej, livet är inte så jävla romantiskt, och vi är bara som de flesta andra: två svaga, rädda människor, som kommit till jorden och ska försöka att inte haverera fullständigt den lilla stund vi är här, vi är mänskliga och underbara och svaga och om vi klamrar oss fast vid varann, är det så farligt? Vem kan döma oss?". Om "jag älskar dej" bara betyder detta att jag behöver någon och att du duger riktigt bra, även om det finns många tusentals som skulle kunna vara lika bra eller bättre, men att jag inte är mer än människa .
Och jag för säkerhets skull säger  det en gång till, ifall du inte hörde när jag sa det nyss.


- Fredrik Lindström

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards