Alla inlägg under mars 2010

Av MissBatman - 13 mars 2010 22:29

Självklart ska jag skriva om kvällens vinnare i Europas största musiktävling.

Anna gillade jag i idol, så för mig får hon gärna vinna. Jättegärna. Jag hade ju gärnat satt Salem på prispallen, men det är okej.

Anna är najs, hennes röst är najs. Sen hade hon en fin klännig också, så det är okej.

Av MissBatman - 12 mars 2010 16:02

Nedre botten, beautyshopen. Jag funderar på och gå dit varje gång jag hatar mitt liv. "Hej, snälla kan ni ändrar precis allting?"

- Markus Krunegård - Mitt kvarter

Av MissBatman - 12 mars 2010 06:50

Tja blogggggggggggggen!
Idag ska jag till skolan och fika. Janne våran lärare tycker att Amanada och jag mest går runt och fikar.
"Går ni har och fikar nu igen? Ni fikar ju bara hela dagarna"

Janne...
Vi fikar ALDRIG i skolan!
För att fika måste man ha något till kaffet och sitta still när man väl dricker det. Man kan ju inte fika utan något till kaffet. Då är det inte fika, då dricker man kaffe.

Nu vet vi.

Av MissBatman - 10 mars 2010 18:15

Låt ingen annan definiera vem du är och jämnför dig inte med någon annan. Hitta din väg och gör det så tidigt som möjligt i livet. Helst innan du gjort dina gymnasieval, men stressa inte och oroa dig inte.


Res mycket och upptäck världen, annars har du ingenting att minnas när du blir gammal. Åk till alla världsdelar och inte bara som turist, utan luffa runt och bo med lokalbefolkningen. Träffa indianer och delfiner, men akta dig för sjukdomar, våld och droger. Det är jättevanligt att den som reser blir rånmördad. Och vaccinera dig även om det finns massor av sjukdomar man inte kan vaccinera sig mot och ibland är själva bivärkningarna av vaccinet värre än själva sjukdomarna. Men stressa inte och oroa dig inte.


Ät mycket vegitarisk mat, sänk ditt kolestrolvärde, men se till att få i dig alla livsviktiga proteiner, mineraler och inte minst vitamin B12. Brist på vitamin B12 ger dig håravfall, depressioner och i värsta fall förtidig död. Men kött är ännu värre det ruttnar i kroppen och täpper igen dina blodkärl, vilket också är livsfarligt. Men stressa inte det gör det bara värre och oroa dig inte. För oro för sjukdommar och kan bli en självuppfylld profetsia, så oroa dig inte. Men kolla upp alla knölar och fläckar och var väldigt vaksam över minst förändrig i aptit och avföring. Det kan vara något livshotande, men stressa inte det gör det bara värre och oroa dig inte för det gör dig ännu sjukare.


Börja på yoga själen sitter i kroppen och kroppen sitter i själen, Så slappna av. Om du inte slappnat av innan du somnar blir din nattsömn orolig och störd nattsömn förkortar din nattsömn i genomsnitt 10 år. Men sov inte bort dagen heller. Sover du ett par timmar längre varje dag så försvinner mer än 50 gygn varje år och räknar man då på 72 år försvinner över 3600 dagar, det vill säga 10 år då också helt i nödan. Så sov exakt så mycket som just du behöver och sov gott, stressa inte och oroa dig inte.


Ha bra självförtroende. Om du har dåligt självförtroende så lyser det igenom och du blir precis så ful som du tror att du är. Se därför till att ha bra självförtroende, tro på dig själv ingen annan gör det. Om du har dåligt självförtroende kommer folk att trampa på dig, behandla dig som att du var precis så värdelös som du tror att du är. Det kan ta en hel livstid att bygga upp ett bra självförtroende och raseras på bara ett par sekunder. Men stressa inte och oroa dig inte för det syns på dig och ser inget vidare ut.


Förträng inte dina problem och inre konflikter. Om du går runt och håller allt för dig själv så hittar problemen andra kanaler och du blir sjuk både psykiskt och fyiskt. Men gå inte runt och prata om dina problem, livet alldels för kort för att vara dyster. Var lycklig, ett gott skratt förlänger livet. Se till att ha roligt hela tiden, omge dig bara med roliga människor och var rolig själv annars vill ingen vara med dig. Och ensamhet är livsfarligt det är vetenkskapligt bevisat. Men lär känna dig själv och umgås mycket med dig själv, för förr eller senare blir du ensam. Men stressa inte, oroa dig inte.


Var en god konsument. Det är du som bestämmer hur världen ska se ut, så börja på din arbetsplats, på din skola, på dina barns dagis. Engagera dig i allt som sker lokalt, men minst lika mycket i globala konflikter för dom angår dig. Om jorden går under, går dina barns dagis under. Så sopsortera, cykla till jobet, spendera all fritid på familjen, engagera dig i facket, idrott och ha en egen åsikt. Stressa inte, oroa dig inte.


Ärv bra gener, ha ett bra arbete, var i solen och akta dig för solen, ha en snygg kropp, men var inte ytlig, hitta dig själv, var framåt, ta det lugnt, ta för dig, visa hänsyn, ha skin på näsan, ha kött på benen, var ödmjuk, var dig själv, anpassa dig, ärv bra gener, ät olivolja, men stek inte i olivolja, ta dte lungt, engagera dig, vad kreativ, stressa inte över det, hitta dig själv, ärv bra gener, mät din mage, ha bra självförttroende, tänk på dig själv, ta hand om andra, stressa inte, oroa dig inte, stressa inte oroa dig inte, stressa inte, oroa dig inte.


Men om du aldrig stressar, så är det för att du inte vill någonting. Och om du aldrig oroar dig så är dte för att du inte bryr dig.
Så stressa, oroa dig!
Det är lugnt. Det tyder bara på att du är vid liv.







Av MissBatman - 9 mars 2010 19:37

Jag har vetat att han finns, men aldrig orkat brytt mig så värsta mycket. Nu gillar jag honom och den här låten ska alla som har min musiksmak lyssna på. Var inte blyga nu!

Av MissBatman - 8 mars 2010 15:10

Jag lyssnar på Bob, man blir på bra humör av honom. Vem vill inte vara på bra humör en måndag när det är sol ute? Jag bara undrar.

Läste att Amanda tycker att vi ska gå en ragg-runda, men jag vet inte. Ragga? Säger man ens så nu? Är vi ute och viftar i 80-talet när vi säger så? Kanske, men vad gör det? Förresten raggar jag aldrig, jag minglar!
Eller nej, minglar fan inte heller. Jag gör fan inget alls. Skrattar och pratar när jag känner för det. Typ.

Måste äta ägg nu, hungrar ihjäl.

Av MissBatman - 6 mars 2010 21:05

Hon drciker sitt kaffe och läser tidningen. Och det är ju bra att det är en vanlig dag. Men någon låt borde det inte ha varit. Börja blogga vettja!

Av MissBatman - 4 mars 2010 20:29

Spotify hörs igen och sångerna är kvar, precis som det ska vara. Jag har kvar avsnitt på tre kronor och underbara vänner.
Och ni! Mars har börjat och det är lite närmare april som är lite närmare maj.
Och ni, Maj räcker. Maj är fint, maj är skönt. Jag gillar maj.

Ja, jag är glad nu.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards