Alla inlägg under december 2009

Av MissBatman - 31 december 2009 15:04

2010 ska jag göra saker.

1. sy något man kan ha på sig (allt räknas)
2. Flytta till Töret (jo, men det tycker jag att jag är värd)
3. Gå på festival (viktigt såntdär ju)
4. Inte ta körkort (har antagligen inte råd)
5. Laga god mat som är nyttig
6. Fortsätta vara häftig
7. Älska min mamma över allt annat på denna jord (fast det gör ju redan man ändå)

Ja, men det var väl det. Så får vi se hur allt går den 31 december 2010.

Nummer 3, 4, 6 och 7 är ju nästan så gått som klara. Skönt! 3 nummer kvar nu.

Tjrååå, hörs nästa år bloggish.

Av MissBatman - 31 december 2009 14:54

Årets upptäckt av musik är självklart Parken, finns inga andra altenativ. Även om Parken inte varit flitigt hörd under dom senaste månaderna, så har Parken fan varit med i hela året. Allting börjde redan i januari på en buss till ett sjukhus i januari. Så Parken vinner absolut.




Av MissBatman - 30 december 2009 15:14

Vill du hjälpa, hjälp dig själv.

Av MissBatman - 30 december 2009 05:20

Va fan hur svårt kan det vara och börja sy? Va? Så jävla svårt kan det vara inte vara? Det behöver ju inte hålla så länge, bara sömmarna sitter ihop någon timme så är jag glad.

Jag blir så sur när jag ser kläder som dom här. Jag vill med kunna göra sånt.

När börjar vi? Syjunnta blir mitt 2010.

Av MissBatman - 29 december 2009 19:38

Nu går mina tankar till en prins
och till en sagofe
som sitter på kafé,
vid en blomstrande spaljé,
och bara blandar ut sin tid med lite te

Av MissBatman - 29 december 2009 13:47

Min far fyller 50 år idag, så jag har köpt en present. Jag har hört att det är så man gör när någon fyller år och jag är inte den som ska hålla på och gå mot strömmen för att vara cool. Nejdå. Ska överlämna den någon gång kanske idag, för på hans kalas var man ju inte bjuden. Han kanske tror att jag ska äta upp alla praliner? Har han ens praliner? Det är faktiskt gott, men väldigt dyrt. Det borde jag köpa någon dag, till mig själv alltså. Praliner.

Borlänge borde man åka till också i 6 veckor under mars eller April. Man kan ju kolla iallafall. Hotell finns det ju gott om även där.

Av MissBatman - 28 december 2009 03:53

Vi som lever
Är brade döda på semester
Nån sorts sommargäster
Så Ta ett bloss för moster lillie
Ett halsbloss och ett glas rött
Ett bloss för moster lillie för moster lillie har dött
Hon gick bort i strumpor med sömmar
och odödliga popdrömmar
Hon gick bort till någonstans
Somewhere för att det fanns
En korsning med inbromsningsspår i

Sätt dig på hennes gravsten
och dingla med dina smalben
Minns skymten av hennes lår
När du var tretton år
Hon hatade & tjat
& ord som hata och hat

Ta ett bloss för moster lillie
Lucky Strike & ett stort glas rött
Ett halsbloss för moster lillie
för lyckliga lillie har dött
Hon gick bort i vingliga klackar
I slippriga uppförsbackar
Hon sa hon var fyrtitvå
Sånt ändrar man inte på

Fimpa på hennes årtal
Låt Waits hålla hennes bårtal
& låt henne gå när hon går
Till Singapore
& minns alla bloss hon gav
& aska på hennes grav
På alla helgonsdag

Ta ett halsbloss för moster lillie
Ett djupt bloss. ett fullt glas rött
& skåla för lucky lillie som har gått någonstans och dött
& minns hennes slitsade kjol
parfymer och kaprifol
& ringen från Sammarknaden
& svarta behåband
Minns bourbon och billigt vin
Minns doften av bränd bensin
& minns alla bloss hon gav
& dansa på hennes grav
På alla hjärtans dag

Ta ett halsbloss för moster lillie låt glöden inte dö
Ett svidande halsbloss lucky Strike
För hon måste dö
Hon gick bort med sin walkman på
Dit icke hon går att nå
Hon tog sitt downtown train
Till Prince i purple rain

Av MissBatman - 22 december 2009 23:14

Julstämning håller jag inte i, det gör Jonas Gardell. Den är lång, men rätt rolig.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards