Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av MissBatman - 23 augusti 2009 01:34

En sak förstår jag inte, eller ja, det finns fler men just nu vill jag tala om dyra priser.

Varför ska vissa kläder kosta 600 kr? Jag fattar inte, vad är grejen liksom? Visst, kläder är kul att köpa och sådär. Det kan jag hålla med om. Men kom igen! 600 kr för en tunika? 300 kr fine, men inte några 600 kr.
Då blir jag arg och påminner mig om hur jävla fattig jag egentligen är.

En annan sak jag blir sur på om vi ska hålla samma ämne under ett inlägg. Det är folk som kan köpa en helt vanlig kofta somm finns i varje butik för ungefär 2-300 kr. Nej, dom ska ju självklart köpa en som kostar över 500-lappen eller ännu värre, över 1000-lappen! VARFÖR?! "Bättre kvalitet", det köper jag inte för fem öre, så bra kvalitet kan det inte vara! Är det coolt? Känner man makt? Jag har ingen aning, för jag skulle aldrig få för mig att köpa något så förbannt dyrt OCH onödigt. Jag känner mig som den smarta i dne här frågan som köper den billiga koftan istället för den dyra. Jag tror jag står det också. Det där med att man ska ha just det märkte är bara töntigt. Sååå fruktansvärt töntigt. Mår dåligt va sånt.

Nu är det ju inte mina pengar folk slösar och egentligen behöver jag inte vara sur. Jag behöver inte ens tänka på sånt. Inte mitt problem liksom, men jag blir sur iaf. Skiter i vems problem det är.

Av MissBatman - 23 augusti 2009 01:03

Idag på morgonen var jag sur. Det är alltid det gamla vanlig man surar för, gärna kasta något hårt i marken.
På tal om det! Jag är sämst på att verkliga mena att kasta saker. Det jag menar är att är man så sur att man kastar saker i golvet, ja då tar man första bästa man hittar och kastar det. Jag tänker liksom att dom inte får gå sönder.
"Kan jag ta den här? Ja, bara jag inte kastar alldels för hårt". Det är ju fusk. Då kastar jag ju inte saker på riktigt kan man säga, fattar ni? Jag fattar iallafall.

Det var inte alls det jag ville komma till. Nu behöver ni kanske inte tro att jag var pissur på morgonen. Det var jag inte ens, bara lite allmänt.
Men! Sen blev det lite mörkre och lite kallare ju längre in på eftermiddagen/kvällen det kom. Och jag! Jag blev bara lite mer gladre för varje lite grad. Jag tände ljusen och låtsades att det var höst. Jag fejkar dom flesta årstiderna, sen när dom väl kommer har jag tröttnat. Jag tror inte jag tröttnar på denna höst iår. Hoppas inte iallafall.

Det var väl allt. Nu ska jag kolla kläder på internet som jag inte har råd att köpa. Tja.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards