Alla inlägg den 6 april 2009

Av MissBatman - 6 april 2009 21:24

idag har jag nog varit bra! Sofia har tränat i nästan en hel timme!
Bästa Sofia, helt klart.
Jag har gjort massor med andra bra saker som att städa mitt rum, diskat, lagat asgod mat och jobbat.

På tal om maten! Jag gjorde en skitnyttig tomatsoppa med linser den ska ni få recept på NU. "Ni" = Amanda och Linn. Jag är nog jättesolt för vad jag har  åtstakommit idag. Ska äta dne här varja dag nu, för att jag klara av att göra något nyttigt som också gick att äta! I'm the one!

Tha Soppa
1 dl röda linser

1 bruk krossade tomater
1 grönsaksbuljong
1 riven morot
1 cm riven ingefära
1-2 dl vatten


Lägg i grejerna i en kastrull och låt det koka under lock i typ 15 min.
Sedan kan ni dyngäta.



Det låter inte så jävla gott kanske, man t.o.m jag som inte ens gillar tomatsås eller tomatsoppa tyckte den var helt ätbar.
Känner mig alldels sådär 45-årig nu, så delar med sig av recept och har sig. Jag tror jag ändå gillar känslan.

Nu ska jag vara dålig och äta trekantig choklad.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Skapa flashcards