Alla inlägg den 22 mars 2009

Av MissBatman - 22 mars 2009 02:29

På något vis kom jag in på någon blogg och hitta något roligt.

De tio budorden skrivna av barn:

1. Du skall icke stjäla från de fattiga om de ser det. " Frida, 6 år "

2. Du skall icke mata spädbarn med lök, för det har jag provat. " Thea, 7 år "

3. Du skall bara slå någon om du verkligen måste. " Henriette, 7 år "

4. Du skall icke baktvätta någon bakom deras ryggmärg. " Oscar, 7 år "

5. Du skall vara så snäll som du kan, och annars kan du göra vad du vill. " Glenn, 6 år "

6. Du skall lyssna på din mamma, vad hon är säger och vilket tonfall hon än använder. "Thomas, 7 år"

7. Du skall bevara dig väl. " Kristin, 8 år "

8. Om någon slår dig skall du bara vända den döva kinden till. " Sebastian, 6 år "

9. Du skall älska Gud hur mycket som helst, fast det är svårt och han inte visar sig
trots att man ropar "kom fram!". " Robin, 6 år "

10. Du skall icke begära saker av din hustru. Och så sjunger man på Mors dag, annars
blir det ett herrans liv. " Tom, 9 år "

Av MissBatman - 22 mars 2009 01:31

Nu har varit ball och fixat en omröstning också, värst var jag var aktiv på bloggen idag då.

Hoppas ni läsare stödjer med i min förälskelse, med andra ord Amanda och Linn. Ni är trogna läsare som alltid ställer upp!

Av MissBatman - 22 mars 2009 01:24

Jag går och sjunger på den här hela tiden!
Den är ju asbra!

Av MissBatman - 22 mars 2009 00:47

Kära underbara och MÅNGA läsare. Amanda min kära vän har nämligen börjat upprepa saker och ting. Alla vet vi att Amanda och pengar aldrig kommer att funka ihop, men ibland undar jag om vi har haft fel? Kan det vara så illa att Amanda kan hålla i pengar? Nej, det kan inte vara sant.

Under ca 2 veckor har jag hört att hon har sparat pengar och hon är så duktigt och så vuxen nu när har har sparat pengar och allt. Och en liten bruk har hon med där hon lägger i sina sparade slantar, jadå. Så varje dag när vi kper någonting ex kaffe, så påpekar hon att hon minsann sparar.

Hon försöker få in det överallt, hn är besatt.
Titta bara här:


Batman sjunger ut - Nu är det vår igen och jag undrar hur du mår igen säger:
Okejdå, men kan du köpa den kameran till mig?
amanda säger:
nej du får spara!
amanda säger:
jag har sparat!

Ni ser, hon kan bara inte låta bli och skryta och hon påpekar det överallt. Ni som inte känner henne var det inte alls roligt för, men vi som vet hennes sanna jag, vi ser det mycket roande. Jag lovar.

Av MissBatman - 22 mars 2009 00:30

Nu är det ju så att jag under ungefär 3 års tid funderat på att köpa en kamera. Ja, antagligen är jag den enda i hela Sverige som faktiskt aldrig ägt en kamera. Jag är inte mycket elektriska grejer, om det inte är en dator då, men iallafall...
Nu leta jag lite efter en kamera, till ett helt okej pris och jag tror jag har hittat en.


Jag är inte så jättehaj på det där med kamrer, men helt slut är jag inte ändå. Jag ska ju inte fota några sådär jättecoola grejer som jättecoola människor gör, för det lämnar jag över till dom. Jag tänkte bara ha den till vardags-grejer och kanske fota snygga brudar och sånt, alltså inte löv med vattendroppar på.

Den här kameran kostar 790 kr och här har vi en liten beskrivning

- 8 megapixlar
- 3x optisk zoom

- 3 tums display
- Ansiktsigenkänning
- Bildstabilisator
- Röda-ögon reducering
-
Svensk meny

Det tycker jag kan vara något, eller? Jag tycker Linn får kolla upp det där eller Göran, dom kan dom.

Av MissBatman - 22 mars 2009 00:14

Såg på min fina vän blogg att hon hade gjort sin blogg vår fin och då kände jag att jag inte riktigt kunde låta bli jag heller.
Så nu har jag lite fina blåa blommor och inte så svart och trist.
Jag är ju tjejen med färg liksom.

Egentligen vill jag ha en såndär proffsig och cool blogg, som alla coola och smarta människor har. Men ska jag vara helt ärlig så är jag inte så jävla smart och inte så himla cool heller, så jag fick göra det bästa.
Det är ju iallafall blommor och det är faktiskt fint med blommor.

Presentation


Underbara MissBatman är jag. Glad och uppspelt, bitter och sur, mysig och go, trevlig och artig, snäll och djup. Jag är det där erbjudandet där allt ingår.

Krambuffé

Borde vi kramas mer?
 Ja
 Nej

Fråga mig

7 besvarade frågor

Batmans gästbok

Batmans kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards